Logo Humaniora Color SVG

Onze School

Onze visie

Van harte welkom op de website van onze school, Basisschool Broeders Driegaaien, een kleuter- en lagere school in het hart van Sint-Niklaas.  Onze school ligt in de groene omgeving van het Sint-Jansplein en is vlot en veilig bereikbaar.

We willen een warme school zijn, waar kinderen al hun talenten kunnen ontplooien en waar betrokkenheid, welbevinden en dienstbaarheid centraal staan. Een school waar de deur steeds openstaat voor alle kinderen en ouders.

Een gedreven, enthousiast en hecht team staat elke dag paraat om de kinderen te begeleiden en samen school te maken.

We zijn een milieubewuste school met aandacht voor natuureducatie.  In onze grote schooltuin kunnen onze kinderen tot rust komen, op ontdekking gaan, genieten, spelen en leren. Een grote troef om de concentratie en het welbevinden te verhogen.

Met een uitgebreid zorgaanbod, van meditatie, leesklas, kangoeroeklas tot zorg in de klas, individuele begeleiding en samenwerken met experts, willen we een zorgzame school zijn. Zo willen we iedereen laten schitteren.

Als sportieve en gezonde school bieden we veel bewegings-en sportmomenten aan tijdens en buiten de lesuren, in en buiten de school of tijdens de middagsport. Van kleins af aan zijn we bewegend aan het leren met bodymap.

In de klas creëren we een stimulerende, innovatieve en positieve leeromgeving met o.a. digitale schoolborden, computers en nieuwe werkvormen.  Van in de kleuterklas maken de kinderen kennis met de wereld van het programmeren en als kers op de taart nemen ze op het einde van hun schoolcarrière op onze school deel aan 'The First Lego League' waar ze hun programmeervaardigheden kunnen tonen aan het grote publiek.

Wil je nog meer weten?

Bekijk dan zeker ook ons filmpje op de homepagina, onze powerpointvoorstelling over de werking van onze school, ons opvoedingsproject en onze zorgvisie. In het schoolreglement vind je alvast alle nuttige wettelijke info.